Veelgestelde vragen

Kom je er niet uit op Bedderie.nl? Wij doen er alles aan om je snel en goed te helpen. Want naast de goede kwaliteit van de service vinden we ook de snelheid waarmee we je helpen erg belangrijk. Daarom hebben we de veel gestelde vragen overzichtelijk voor je op een rij gezet. Vind je geen duidelijk antwoord op je vraag? Neem dan contact op met de Bedderie.nl klantenservice.

Top 5 veelgestelde vragen

1. Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

De meeste goederen, indien deze voorradig zijn, hebben een levertijd van 1-5 werkdagen. Bij elk product in onze shop staat een indicatie van de levertijd vermeld indien dit niet het geval is. De levertijd van jouw bestelling is afhankelijk van deze tijdsindicatie. Wanneer de verwachte levertijd onverhoopt toch wordt overschreden, dan ontvang je hierover bericht.

Als je artikelen met een verschillende levertijd hebt besteld, dan wordt je bestelling verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn.

Pakket
Op bestellingen die worden bezorgd door PostNL, zoals bedtextiel, zijn de op de productpagina genoemde levertijden van toepassing. Heb je specifieke vragen over de zending? Dan kun je contact opnemen met PostNL of site van PostNL de raadplegen.

Bezorgen
Grote artikelen, zoals matrassen, bedbodems, boxsprings en kasten, worden door Bedderie.nl bezorgd. Tijdens het bestelproces houden we je op de hoogte van de daadwerkelijke levertijd.

2. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Indien je aankoop niet naar wens is, heb je de mogelijkheid om je bestelling binnen 14 dagen na levering te retourneren. Het is belangrijk dat je product in ongebruikte staat verkeert, en dat je je product in de originele verpakking terug stuurt. Is het niet mogelijk om de producten zelf retour te sturen? Dan geven wij onze transporteur de opdracht om het product te komen ophalen. De kosten van de terugzending komen voor eigen rekening. Meer informatie over de retourprocedure vindt je op de klantenservicepagina retourneren. 

3. Is er een garantieregeling?

Ja. Bij Bedderie.nl garanderen we dat alle geleverde artikelen voldoen aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Als dat onverhoopt niet zo blijkt te zijn neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen dan de garantieafhandeling met de fabrikant verzorgen. Lees meer over garantie bij Bedderie.nl.

4. Is het product nog op voorraad?

Op de productpagina vind je de actuele voorraadstatus van het product in ons magazijn. Helaas zijn niet alle artikelen altijd op voorraad. Indien je product niet op voorraad is kun je je contactgegevens achterlaten en ontvang je een bericht wanneer het bij Bedderie.nl binnenkomt.

Wil je het product zo snel mogelijk in huis? Bestel het artikel en je bent er zeker van dat je het item in huis hebt op moment dat het bij Bedderie.nl binnenkomt.

5. Is het mogelijk om het product in de showroom te bekijken?

Ja. In de Bedderie.nl showroom staan veel producten uit de online shop. Helaas staat niet het hele assortiment in de showroom. Neem contact op met de klantenservice om er zeker van te zijn dat het gewenste item aanwezig is.

Over Bedderie.nl

1. Wat is Bedderie.nl

Bedderie.nl is een webwinkel met meer dan 2500 producten van ruim 40 toonaangevende merken op het gebied van slapen. Of je nu op zoek bent naar inspiratie, deskundig advies of juist dat éne specifieke product: je vindt het op Bedderie.nl.

2. Hoe lang bestaat Bedderie.nl al?

Bedderie bestaat al sinds 1960. In 2010 is Bedderie gestart met de online shop Bedderie.nl.

3. Waarin onderscheidt Bedderie.nl zich?

Snelle levering, een compleet assortiment en lage prijzen beschouwen wij bij Bedderie.nl als de standaard. Dit is voor ons heel gewoon. Persoonlijke advies, dát is waar Bedderie.nl zich onderscheidt. Wij weten waarover we praten. Daardoor zijn we in staat om alles over een product te vertellen en jou zo een passend advies te geven.

4. Waarom zou ik voor Bedderie.nl kiezen?

Alles wat wij doen staat in het teken om jou een optimale nachtrust te kunnen bieden. Wij zijn eerlijk over producten, geven onafhankelijk advies en vertellen alle voor- én nadelen. Zo kies jij het product wat bij je past.

Heb je het product besteld? Dan brengen wij het zo snel mogelijk naar je toe en zetten het in elkaar op de plaats waar jij dat wilt. Zo kun je bij Bedderie.nl optimaal genieten van een comfortabele nachtrust.

5. Heeft Bedderie.nl ook een fysieke winkel?

Ja. Het kantoor, de showroom en het magazijn van Bedderie.nl zijn gevestigd in de kenmerkende boerderij aan de Jousterweg 34 in Heerenveen.

Klantenservice

1. Ik heb een specifieke vraag over een product

Op de productpagina’s vind je specifieke informatie over het desbetreffende product. De informatie bestaat uit productfoto’s, omschrijvingen en een opsomming van de belangrijkste eigenschappen. Vind je onverhoopt toch niet de informatie die je zoekt? Raadpleeg dan onze adviespagina’s of keuzehulp.

Adviespagina’s
Op de adviespagina’s van Bedderie.nl beantwoorden we alle vragen en informatie betreffende bedbodems, boxsprings, matrassen, hoofdkussen en beddengoed.

Keuzehulp
Onze slaapspecialisten hebben per gebruikssituatie de producten met de beste prijs-kwaliteitverhouding voor je geselecteerd. Die producten zijn de keuze van onze slaapspecialisten en dus de keus van Bedderie.nl.

Ben je op zoek naar inspiratie of wil je weten welke producten populair zijn? Dan verwijzen we je graag naar onze toplijsten. Dit zijn overzichtelijke top-3, 5 en 10 lijsten met de meest verkochte producten per productcategorie. Overzichtelijk en inspirerend.

Vanzelfsprekend kun je onze klantenservice ook bellen, appen of mailen. Of een bezoek brengen aan onze showroom in Heerenveen.

2. Wat moet ik doen als mijn betaling is mislukt?

Controleer altijd eerst of er geld is afgeschreven. Indien er geen geld is afgeschreven is de bestelling niet geplaatst. Is er wel geld afgeschreven, maar heb je geen ordebevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

3. Wanneer ontvang ik mijn geld na het retourneren?

Wanneer wij de producten – in goede staat – ontvangen, storten we het aankoopbedrag terug. Afhankelijk van de manier waarop het artikel is afgerekend, wordt het bedrag teruggestort. Dit betekent dat het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontvangst op je rekening staat.

4. Mijn product is niet compleet of beschadigd afgeleverd, wat nu?

Dat is erg vervelend en gaan we voor je oplossen. Neen hiervoor contact op met onze klantenservice. We vertellen je dan wat er precies gaat gebeuren om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

5. Waar kan ik mijn klacht melden?

We lossen je klacht over Bedderie.nl en/of je bestelling graag op. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij behandelen de klacht dan als volgt:

  • We onderzoeken de oorzaak.
  • We nemen contact met je op om samen tot een oplossing te komen.
  • We volgen de gemaakte afspraken op.

Indien we er onverhoopt onderling niet uitkomen dan kun je de situatie voorleggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel.

Boxspring

1. Wat is een boxspring

Met een boxspring wordt vaak de hele boxspringcombinatie bedoeld. Deze bestaat uit een boxspring, matras en onderstel (pootjes).

De boxspring zelf is een ‘bak met bonell- of pocketveren’, aan de zijkant afgewerkt met hout of metaal en daarbovenop een matras.

2. Hoe bepaal ik wat een goede boxspring is?

De kwaliteit van een boxspring is afhankelijk van de kwaliteit pocketvering en de zoneverdeling van het matras. Een goede zone verdeling, met een zachte schouderzone en stevige heupzone, geeft je lichaam de juiste ondersteuning.

3. Hoe lang gaat een boxspring mee?

Een boxspring gaat gemiddeld zo’n 10 jaar mee. Bij de keuze voor een nieuwe boxspring is de levensduur dan ook erg belangrijk.

Kies voor een kwalitatief goede boxspring met een lange levensduur.

4. Wat is het verschil tussen een wit matras en een gestoffeerd matras?

Een boxspring met een gestoffeerd matras is bekleed met dezelfde stof als de box. Een boxspring met een wit matras is niet bekleed met dezelfde stof.

Ons advies is om te kiezen voor een wit matras. Bij een wit matras bepaal je zelf namelijk het type matras dat op de box komt te liggen.

5. Is een topmatras noodzakelijk?

Bij een gestoffeerd matras is een topmatras noodzakelijk voor het opvangen van vocht. De gestoffeerde tijk heeft geen vocht opnemende en vocht regulerende lagen en eigenschappen.

Kies je voor een wit matras, welke lekker ligt en past bij jou lichaam, dan is een topmatras niet noodzakelijk. Het ligcomfort wordt namelijk niet bepaald door de topper, maar door het matras.

Matras

1. Hoe kies ik een nieuw matras?

Er bestaan veel verschillende soorten matrassen. Wanneer je een nieuw matras kiest is het belangrijk om rekening te houden met je lichaamsgewicht, lengte, slaaphouding en of je het ’s nachts snel warm of koud hebt.

De matras advieswijzer van Bedderie.nl helpt je bij het oriënteren en kiezen van een nieuw matras dat bij jou past.

2. Welk materiaal past bij mij?

Je lichaamsgewicht, slaaphouding en favoriete comfortbeleving bepalen welk materiaal het beste bij je past. In de matras advieswijzer van Bedderie.nl vind je een overzicht van alle type matrassen, met per matras een beschrijving van de voor- en nadelen.

3. Welke stevigheid past bij mij?

Het matras dient je lichaam te ondersteunen. Kies daarom niet voor een (te) hard matras, want dit zorgt voor drukpunten.

4. Moet ik mijn matras keren?

Om de levensduur van je matras te verlengen is het verstandig het matras minimaal 4x per jaar te keren. Draai het matras zowel van hoofd-naar voeteneinde en, wanneer het mogelijk is, in de lengteas.

5. Ik wil twee verschillende soorten matrassen op mijn boxspring, kan dat?

Ja, dat is zeker mogelijk. Kies voor een duomatras. Bij een duomatras worden er twee matraskernen in één tweepersoonstijk geplaatst. Het voordeel van een duomatras is dat de twee matrassen één geheel vormen, maar feitelijk uit twee specifieke hardheden bestaan.

Neem voor meer informatie over duo-matrassen contact op met onze klantenservice.

Bed

1. Welk bed is geschikt voor mij?

Lichaamsgewicht, lengte, slaaphouding, gevoeligheid van gewrichten en persoonlijke voorkeur bepalen of je kiest voor een boxspring, lattenbodem of spiraal.

Lattenbodem
Een lattenbodem bestaat uit een aantal losse latten die in of op een houten frame zijn gemonteerd. Het aantal latten bepaalt het comfort: hoe meer latten, hoe hoger het comfort.

Spiraal
Een spiraalbodem bestaat uit gevlochten draden, gespannen in een raamwerk. Een spiraalbodem kan in de lengte of dwarsgespannen zijn.

Lees alles over eigenschappen van lattenbodems en schotelbodems is het Bedderie.nl bedbodemadvies.

2. Mijn verstelbare bedbodem wil niet meer omhoog of omlaag, wat moet ik doen?

Controleer eerst of de stroomtoevoer nog aanwezig is, zit de stekker in het stopcontact? Test vervolgens de resetmogelijkheid. Vele motoren beschikken over een reset optie. Leiden beide acties niet tot het gewenste resultaat? Neem dan contact op met onze klantenservice.

3. Waarom zou ik voor een seniorenbed kiezen?

Een seniorenbed is voorzien van alle functionaliteiten die ervoor zorgen dat je kunt genieten van een goede, comfortabele nachtrust. De opties zoals een in hoogte verstelbare bedbodem, uitstapverlichting en uitstaphulp bieden het lichaam de comfort en hulp die het verdient.

Benieuwd naar welk comfortabel seniorenbed aansluit op jouw wensen en behoeften? Bekijk alle seniorenbedden op Bedderie.nl

4. Ik ervaar lichamelijke klachten door mijn nieuwe bed, wat nu?

Een nieuw bed voorziet je lichaam van de juiste lichamelijke ondersteuning. Het kan zijn dat jouw lichaam moet wennen aan de nieuwe ondersteuning. Dit is heel normaal, zeker wanneer je vorige bed/matras weinig tot geen ondersteuning meer bood. Gemiddeld duurt dit zo’n twee tot drie weken.

Ervaar je na drie weken na de aankoop nog steeds lichamelijke klachten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

5. Mijn bed kraakt, wat kan ik hier aan doen?

Het kraken kan verschillende oorzaken hebben. Probeer daarom de oorzaak te achterhalen om de juiste oplossing toe te passen. Een overzicht van de oplossing per oorzaak:

  • Wanneer je bedbodem over de ondersteuning van de bedombouw schuift, is een dun karton tussen de bedbodem en de ondersteuning van de bedombouw de oplossing.
  • Het kraken van de bedombouw kan ook worden veroorzaakt door losse poten. Controleer of alle poten goed zijn gemonteerd en vastgedraaid. Leg eventueel een extra vilt onder de poten.
  • De scharnieren maken geluid. Controleer de scharnieren en spuit deze in met een siliconenspray.

Beddengoed

1. Welk hoofdkussen past bij mij?

Er bestaan veel verschillende hoofdkussens. Welk kussen goed bij jou past is afhankelijk van:

  • je slaaphouding;
  • het materiaal en de stevigheid van het hoofdkussen.

In onze hoofdkussen advieswijzer vertellen wij je alles over hoofdkussens en helpen we je om een keuze te maken die bij je past.

2. Welk dekbed is geschikt voor mij?

  • Dons

Een donzen dekbed voelt zacht aan en isoleert goed. Het is licht van gewicht en daardoor gemakkelijk in gebruik.

  • Wol

Een wollen dekbed zorgt ervoor dat je lekker warm blijft in bed en gaat, mits goed onderhouden, jaren mee. Het nadeel van een wollen dekbed is dat je het niet in de wasmachine kan.

  • Katoen

Dit dekbed is zeer geschikt voor warme periodes. Het voelt koel aan en heeft een goede vochtregulerende werking.

  • Syntethisch

Syntethische dekbedden ademen goed en zorgen ervoor dat je het niet snel warm krijgt. Dit dekbed kan bovendien gemakkelijk in de wasmachine.

In de bedextiel advieswijzer vind je meer informatie over de verschillende materialen dekbedden en helpen we je om een dekbed te kiezen die bij je past.

3. Hoe kies ik de juiste maat?

Het kiezen van de juiste afmeting is vaak lastig. Daarom hebben wij alle afmetingen overzichtelijk in een tabel weergegeven. Je vindt de tabel in de Bedderie.nl slaaptextiel advieswijzer. Zo zie je direct welke maat past bij de afmeting van jouw bed of matras.

4. Welke warmteklasse is geschikt voor mij?

Warmteklassen zijn gerelateerd aan de dikte van het dekbed. Er bestaan drie verschillende warmteklassen:

  • Warmteklasse 1 is vergelijkbaar met drie dekens;
  • Warmteklasse 2 is vergelijkbaar met twee dekens;
  • Warmteklasse 3 is vergelijkbaar met één deken.

5. Voor elk seizoen een nieuw dekbed?

Of je daadwerkelijk voor elk seizoen een nieuw dekbed kiest is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en situatie. In totaal bestaan er drie verschillende dekbedden voor de verschillende seizoen:

  • Zomerdekbed;
  • Winterdekbed
  • Vier seizoenen dekbed.

Het vierseizoenen dekbed is een dekbed die uit verschillende delen bestaat: een luchtig deel voor in de zomer en een warmer deel voor in de herfst en lente. Door middel van de rits of de drukknoopjes kunnen de twee losse delen aan elkaar worden bevestigd en blijf je ook in de winter lekker warm.